torstai 27. kesäkuuta 2013

Timanttihelvetti

No nyt on kunnolla blingiä omilla kynsilläni! Pari viikkoa sitten väsätty geelilakkaus sai nyt kyytiä viilalla ja asetonilla. Oli kyllä ihanat höyryt. Tuo geelilakkaushan oli vain pikainen ensiapu, kun olin tuhonnut kaksi kynttä työssäoppimassa ja en ihan laastariviritelmien kanssa kehdannut palvella asiakkaita. Hyvin se kyllä palveli kahden viikon ajan minua, mutta nyt alkoi rakenne jälleen kaipaavan parempaa huoltoa.

 Yhden kynnen jouduin poistamaan kokonaan, kun oli sen verran kehnossa kunnossa, mutta päätin sitten tehdä kokeeksi jälleen muotilla uuden pidennyksen kynteen. Uuulalaa oli luksusta, kun ei tippejä tarvinnu valikoida ja liimata. Ehkä jonain päivänä aloitan kunnolla tuon muottitreenauksenkin. Muissa kynsissä ei ollut ilmaantumistakaan havaittavissa kuin iiiihan pienissä määrin.

Valitettavasti olen nyt täysin tykästynyt kokomustiin kynsiin, joten sellaista jälleen. Korjasin siis ensin rakenteen Mereneidin geelillä ja viilasin kynnet tasaisiksi. Lakkasin sitten kynteni mustalla geelilakalla muutamin ohuin kerroksin ja kiinnitin Mereneidin joustavalla rakennegeelillä läjän strasseja kynsiin. Laitoin päälle ohuelti tuota joustavaa rakennegeeliä ja lisäksi kerroksen geelilakkojen Top Coatia. 

Onneksi nämä koristelut ovat täysin liotettavissa, kun käytin sellaisia geelituotteita, jotka voi liottaa asetonilla. Viilaaminen olisi varmasti täyttä tuskaa, mutta toisaalta, onhan minulla pora, jolla strassit kyllä lentäisivät oikein nopeasti pois kynsiltä!








5 kommenttia:

  1. Liuotatko geelilakat millaisessa asetonissa, puhtaassa vai jossain valmiissa varta vasten tehdyssä seoksessa? Minulla on Kynsitarvikkeesta tilattua soak off-geeleille tarkoitettua poistoainetta ja suht hintavaa kun ainetta kuluu. Ei ole kovin tehokastakaan, siksi muut vaihtoehdot kiinnostavat :) Kärsiikö ihosi tai kyntesi liottelusta kovissa liuotinaineissa? Minun kynteni ainakin kärsivät viime talvena kaikista kynsikemikaaleista voimakkaasti. Olen pitänyt kevättalvesta asti taukoa kaikista aineista mutta nyt on jo pakko saada kynnet geeleihin. Kova pohdinta vain menossa mitä geelejä ja muita aineita "uskaltaisi" käyttää. Lisäksi kysyisin mitä rakennegeelejä ei juuri tarvitsisi viilailla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä harvemmin jaksan liotella, mutta sillon jos liotan niin kastan puhdistuslappuja Nail-Eonin geelilakanpoistoaineessa ja kääräsen ne kynsiin ja peitän foliolla. Yleensä siis viilaan pois, vaikka olisi liotettavissa. Mereneidin kirkas vaaleanpunainen rakennegeeli tasoittuu aika nätisti ja hyvin levitettynä ei tarvitse kovasti viilailla. :)

      Poista